21:15 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ارز 4200

کاهش 15 درصدی قیمت آجیل و خشکبار در سال آینده
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه صنف خشکبار کرمان از کاهش حدود 15 درصدی قیمت آجیل و خشکبار در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: اکنون قیمت آجیل نسبت به 10 روز گذشته 5 درصد کاهش یافته است.
آخرین وضعیت پرونده تولید اسنک با ذرت تراریخته دامی
پایگاه خبری راد: مدیر کل تعزیرات حکومتی استان البرز از توزیع 2200 تن ذرت دامی که قرار بود به اسنک تبدیل شود خبر داد و گفت: امروز دستور توزیع 800 تن دیگر از این ذرت‌ها در بین مرغداری‌های استان البرز صادر شد.
لزوم فرهنگ‌سازی برای خرید محصولات دانش‌بنیان
پایگاه خبری راد: استفاده از محصولات دانش‌بنیان در دستگاه‌های دولتی نیازمند فرهنگ‌سازی است؛ زیرا این کالاها ابزار مسئولان برای ارائه خدمات و سرویس‌های بهتر به آحاد مردم جامعه هستند.
دلار 4200 تومانی حذف و یارانه بیشتر شود
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه اهداف دولت از اختصاص دلار 4200 تومانی به کالاهای اساسی محقق نشده است، گفت: بهتر است دولت با حذف ارز دولتی و به رسمیت شناختن نرخ آزاد دلار، مابه‌التفاوت نرخ ارز بازار و نرخ ارز ترجیحی 4200 تومانی را به مردم یارانه بدهد.
جایگزینی ۱۰ میلیارد دلار تولیدات داخلی با کالاهای وارداتی
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این‌که وزارت صنعت برای حمایت از تولید و تولید کننده، حد و مرز نمی‌شناسد، گفت: اولویت اصلی ما حفظ وضعیت فعلی تولید است.
تایرسازان ارز ارزان دریافت می کنند
پایگاه خبری راد: دولت تصمیم گرفته است برای رفع نیاز داخلی، به صنعت تایر برای تامین مواد اولیه خود ارز 4200 تومانی پرداخت نماید.
بسته‌ای برای تعیین قیمت خودرو تدوین می‌شود
پایگاه خبری راد: جلسه کارگروه تنطیم بازار با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد. مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار در حاشیه این جلسه از تلاش برای کاهش قیمت لاستیک و مرغ مصرفی خبر داد و درباره قیمت خودرو نیز گفت: وزیر صمت الزام کرده است‌، بسته‌ای برای قیمت خودرو با لحاظ خدمات و ارتقای کیفیت‌ تنظیم شود.
صادرات محصولات پتروشیمی نباید ممنوع شود
پایگاه خبری راد: نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نباید صادرات محصولات پتروشیمی ممنوع شود بلکه این امر باید به حدی انجام شود که برای تولیدکنندگان صنایع پایین دست داخلی مشکلی ایجاد نشود.
گرانی قطعه همچنان بزرگترین مشکل کامیون‌داران
پایگاه خبری راد: مدیرعامل تعاونی کامیون‌داران جویبار با اشاره به اینکه هرچند برخی چالش های پیش روی کامیونداران مرتفع شده گفت: گرانی قطعه و لوازم همچنان در صدر مشکلات این صنف است.
دولت چه کند که ارز ارزانتر شود؟
پایگاه خبری راد: مدیر مطالعات اقتصاد کلان و آینده‌پژوهشی وزارت صنعت، معدن و تجارت مدیریت نقدینگی را به عنوان موثرترین توصیه به دولت دانست و گفت: نباید اجازه داده شود مثل سال‌های گذشته رشد نقدینگی بالای 20 درصد در اقتصاد کشور تجربه شود و این نقدینگی در بازار باید مدیریت و به سمت بخش‌های مولد و تولیدی هدایت شود.
ثابت نگهداشتن نرخ ارز یکی از اشکالات سامانه نیماست
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نهاده‌های کشاورزی در سرفصل 25 قلم کالای ضروری دیده شده که باید با ارز 4200 تومان تامین شود که کود و سم نیز شامل آنها نیز است.
تعاونی‌ها تنها مرجع شناسایی مصرف‌کننده واقعی/ بهین‌یاب مرجع دقیقی نیست
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تعاونی‌ها می‌توانند مرجع بسیار خوبی برای شناسایی مصرف‌کننده واقعی باشند چراکه در شرایط کنونی سامانه بهین یاب به‌تنهایی نمی‌تواند نظارت کافی را در عرضه محصولات داشته باشد.
مانعی برای واردات گوشی توسط نمایندگی‌ها وجود ندارد
پایگاه خبری راد: رییس سازمان توسعه تجارت ایران آنچه موجب کمبود گوشی در بازار شد را غیبت فعالان صنف در تجارت دانست و گفت: اکنون موانع مقرراتی سر راه شرکت‌ها وجود ندارد و هر نمایندگی رسمی می‌تواند برای واردات گوشی ثبت سفارش کند و گوشی بیاورد.
رشد بیمه اتکایی«اتکای»/واگذاری ریسک به خارجی هادر بن بست تحریم ها
پایگاه خبری راد: در بودجه شرکت نرخ تسعیر ارز 4200 تومان لحاظ شده و چنانچه نرخ بازار ثانویه مبنای تسعیر ارز بیمه ها قرار گیرد، از این محل منتفع خواهیم شد.
مراجع فتوای حرمت کنز نسبت به دلار بدهند
پایگاه خبری راد: ‌یک اقتصاددان عنوان کرد: یکی از علت های گرانی دلار، کنز دلار است، کنز و احتکار یک معنا دارد؛ احتکار برای کالا و کنز برای پول استفاده می شود، درصد زیادی از دلار ها اکنون در خانه و در جیب مردم است، مراجع باید فتوای حرمت کنز نسبت به دلار را بدهند، همانطور که با فتوای اقای شیرازی برای تنباکو باعث شد استفاده از تنباکو متوقف شود.